Det blev en intervju!
Nu kommer det nervösa, jag blir galen.
Sara ringde igår och sa att jag skulle på intervju.
Jag blev glad men samtidigt rädd, varför?
Baby säger ju att jag är den bästa, såklart jag fixar det.
Hej Martina!
Du är nu inbokad på intervju hos Still Stocka:
Datum: 22 september 2008
Tid: 08:00
Adress: STILL STOCKA AB
241 96 Stockamöllan
Du kommer att träffa Jan Boberg, Sälj-/marknadschef
Jag vill också passa på att ge dig några tips inför den stundande intervjun hos vårt kundföretag. Med rätt förberedelser kommer du att öka dina chanser att få jobbet och ge ett bra första intryck. Konsultchefen kommer inte närvara då du presenteras hos kund då detta är ett tillfälle för kunden att skapa sig en egen uppfattning om dig, och för dig att ta reda på mer om kunden och uppdraget.
Tipsen kommer från våra kunder!
- Förbered dig genom att titta på kundens hemsida och skriv ner aktuella frågeställningar. Ta med dig anteckningsmaterial. Visa ditt intresse och din motivation! Varje företag letar efter intresserade och motiverade kandidater!
- Se till att ha med dig eventuell kompletterande information om dig själv som exempelvis CV, betyg och referenser/arbetsprover. Ta med annat material om kunden efterfrågat det.
- Klä dig vårdat. Anpassa klädseln efter arbetet och företaget du ska träffa, känner du dig osäker, fråga din Konsultchef.
- Var ute i god tid så att du är på plats vid utsatt tid. Skriv gärna ut en karta från http://www.hitta.se/.
- Se till att du har namn och telefonnummer till den person som ska träffa på företaget ifall något skulle hända.
- Kom ihåg att inte prata med kunden om löner, pensioner, försäkringar etc., det är något du pratar med din Konsultchef om.
- Förbered dig på frågor om varför du är intresserad av den specifika tjänsten och varför du vill jobba på just deras företag samt varför just du passar för tjänsten.
- Le ditt bästa leende och kom ihåg att du träffar vår kund för att vi tror på dig!
Ring mig gärna efter mötet med kunden och berätta hur det gick!
Har du frågor innan du träffar kunden eller efter, tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig. Så snart vi får feedback från kunden om ert möte kontaktar vi dig och berättar om hur vi går vidare i processen.
Lycka till!
Med vänliga hälsningar
Sara Enocson
Kommentarer
Trackback